7/9/09

Duatló de Vilallonga de Ter (XM Duathlon Series)


Diumenge vaig participar a la segona prova de les XM Duathlon Series a Vilallonga de Ter.

La prova es caracteritza per la pujada a dos cims, el Fontlleteres i el Balandrau i passant vora el Refugi de Coma de Vaca.

El dia assolellat, un dia esplèndit. Donen el tret de sortida a les 9h i començo a pedalar. No trigo gaire en veure que les cames es mouen lentament. A la que comença la pujada (constant fins superar 1000m de desnivell en 16km) em noto encara pitjor, no agafo ritme ni volent. A la que deixo la bicicleta canvio de xip i penso que tots aquests dies a Andorra i Benasque m'han servit d'entrenament. No vaig tan rapid com voldria però em sento una mica més a gust que a pedals. El primer cim a superar el Fontlleteres, desprès d'uns 500m de denivell, baixo cap al Coll dels Tres Pics conservant i a partir d'allí apreto més a la baixada fins a Coma de Vaca. La Pujada al Balandrau (passant de nou pel Coll de Tres Pics i també pel cim de Tres Pics) es fa lenta però trobant-me bé. De nou a la baixada de camí a la transició apreto corrent però passats els 12km a peu em trobo una sorpresa quan afago la bici, sóc fora de cursa. Com jo unes 50 o 60 persones hem quedat fora de cursa ja que el tall es va establir, segons la meva opinió, a una hora apte per als més forts. Pensava que passaria però... m'he desmoronat una mica pensant que hauria pogut passar perfectament si m'hagués trobat en bones condicions com en altres proves.

L'any vinent repetirem i acabaré la prova.

I per no engoixar-me amb la duatló, ja estic pensant en la XM de Queralbs i en la Cavalls del Vent sub36 que potser farem en dues setmanetes, bufff...